Grant Thornton zet groeiambities kracht bij met COO Ronald Houtveen in raad van bestuur

Grant Thornton Nederland trekt per 1 juli 2024 Ronald Houtveen aan als Chief Operating Officer. Houtveen neemt voor een periode van twee jaar deze rol binnen de raad van bestuur op zich. Hij richt zich op de transitie passend bij de ambitieuze groeidoelstellingen van de accountants- en adviesorganisatie.

Over Ronald Houtveen

Ronald Houtveen heeft ruim 25 jaar ervaring als bestuurder en toezichthouder in de financiële en zakelijke dienstverlening. Met zijn achtergrond bij nationale en internationale accountantskantoren heeft Houtveen een sterke inhoudelijke basis. Gedurende zijn loopbaan vervulde Houtveen steeds vaker financiële en operationele rollen waarin hij eindverantwoordelijk was voor onder andere commercie en bedrijfsvoering. De laatste 15 jaar waren dit veelal statutaire bestuurlijke functies.

Groeiambities verwezenlijken

“Met de komst van Ronald Houtveen geven wij een impuls aan de transitie die onze organisatie doormaakt”, zegt CEO Marcel Blöte. “Grant Thornton Nederland heeft een ambitieuze groeiambitie en een stevige innovatie- en digitaliseringsagenda, dat vergt een behoorlijke transformatie van de organisatie. Daar zal Ronald de komende twee jaar zijn bijdrage aan leveren. Zijn jarenlange ervaring om organisaties te verbeteren, waarbij zijn oog uitgaat naar zowel mens als proces, is een uitstekende match met Grant Thornton. Als derde bestuurder binnen de raad van bestuur brengt zijn expertise grote toegevoegde waarde.”

Ronald Houtveen kijkt ernaar uit om bij Grant Thornton aan de slag te gaan. “Ik ben enthousiast over de ambitie van Grant Thornton. Het neerzetten van een moderne, operationele organisatie draagt direct bij aan tevreden cliënten, collega’s en andere stakeholders. Ik verheug me erop om hier de komende periode een bijdrage aan te leveren.”