Grant Thornton Nederland realiseert autonome omzetgroei van 13,2% over 2023

Grant Thornton Nederland heeft 2023 goed afgesloten. De omzet is gestegen van 84,4 miljoen euro naar 95,5 miljoen euro. Deze groei van 13,2 procent is geheel autonoom gerealiseerd. Alle bedrijfsonderdelen (assurance, general practice, advisory en tax) hebben hieraan bijgedragen.

Het bedrijfsresultaat steeg met 6,9 procent naar 17,7 miljoen euro in 2023. Investeringen in opleidingen, kwaliteit, ICT en huisvesting gaan onverminderd door. Zo breidde Grant Thornton recent uit met de opening van de Utrechtse vestiging in het BREEAM Excellent-kantoor ‘Central Park’.

Gericht op toekomstbestendige groei

“Stevige en gezonde groei van onze financiële resultaten bieden het fundament voor de strategische stappen die wij momenteel zetten om onze organisatie voor onze medewerkers en klanten toekomstbestendig te houden”, aldus CEO Marcel Blöte. “Grant Thornton Nederland heeft een sterke groeiambitie. Wij onderzoeken de mogelijkheid om onze groei te versnellen door middel van fusie(s) of overname(s). Tegelijkertijd investeren wij continu in onze interne organisatie door het verbeteren van bedrijfsprocessen. Zo zijn wij een transformatieproces gestart waardoor we als organisatie efficiënter en effectiever onze diensten aan onze klanten kunnen leveren. Ook bereiden we onszelf en onze klanten voor op de verplichtingen vanuit de CSRD en zijn we in 2024 gestart met een uitgebreid leiderschapsprogramma.”

De omzetgroei tekent zich af in alle bedrijfsonderdelen – servicelines – binnen Grant Thornton Nederland. Marcel Blöte: “We danken onze klanten voor het in ons gestelde vertrouwen en onze collega’s voor hun inspanningen en betrokkenheid in het afgelopen jaar. Wij kijken dan ook met tevredenheid terug en zien het komende jaar met vertrouwen tegemoet.”