banner image
Persberichten

Grant Thornton brengt perspectief van klanten in besluitvormingsproces via Klantenraad

Grant Thornton hecht waarde aan de inzichten van haar klanten. Het bestuur heeft voor dat doel een Klantenraad ingesteld.

Grant Thornton hecht eraan om haar klanten structureel en regelmatig te betrekken bij haar organisatie. Als lid van de Klantenraad krijgt een vertegenwoordiging van onze klanten directe inzage in onze strategie en dilemma’s. We horen graag hun ervaringen, verwachtingen en wensen ten aanzien van onze strategie, dienstverlening en thema’s. Tevens waarderen we het om onze dilemma’s aan hen voor te kunnen leggen. Onze klanten krijgen hiermee een directe stem bij onze raad van bestuur.

Bart Jonker, Bestuurslid Clients & Markets Grant Thornton: “Met de Klantenraad beschikken we over een onderscheidend platform om gestructureerd ‘outside in’ feedback te organiseren bij belangrijke beslissingen over klanten en markten.“

Extern perspectief

Onze wereldwijde netwerkorganisatie Grant Thornton International en haar leden hechten grote waarde aan de dialoog met onze klanten en relaties. We zetten in op het steeds beter uitvoeren van onze opdrachten en het overtreffen van de verwachtingen van onze opdrachtgevers. Die verwachtingen leer je alleen kennen wanneer je in nauwe dialoog bent en blijft met de klanten.

Peter Bodin, global CEO van Grant Thornton International: "Wij bestaan alleen dankzij onze klanten. Het is van het grootste belang dat wij naar onze klanten luisteren en een beter inzicht krijgen in de uitdagingen waarmee zij worden geconfronteerd, zodat wij de hoogwaardige dienstverlening kunnen blijven bieden waar wij zo trots op zijn. Als CEO heb ik het inbrengen van een extern perspectief in het bedrijf altijd gezien als een van de belangrijkste onderdelen van mijn rol. Ik was dan ook zeer verheugd toen ik hoorde over het idee van de Nederlandse ledenfirma om een Klantenraad op te richten en het belangrijkste externe perspectief - dat van de cliënten - direct in het besluitvormingsproces in te brengen."

Klantenraad

De Klantenraad is een adviesgremium ingesteld door de raad van bestuur. De leden van de Klantenraad zijn:

Mevrouw Ileen Purperhart, DGA Hestia Holding B.V.
De heer Jasper de Rooij, CEO Elfi B.V.
De heer Johan de Rooij, CEO Cargo Control Company B.V.
De heer Jorg Roodbeen, CEO Klap B.V.
De heer Lucas Lammers, CEO LC Packaging B.V.
De heer Martijn Markus, CEO Markus & Markus Stroopwafels B.V.
De heer René Dijkstra, CEO Raditeq B.V.
De heer Wim van Esveld, CFO Van Caem Klerks Group

De Klantenraad komt een aantal keer per jaar bijeen en houdt zich bezig met de volgende aspecten: behoefte peilen, feedback leveren, initiatieven sonderen, inspraak bieden, ideeën ophalen, gevoel houden bij de markt, invulling geven aan de client experience.

kopieer tekst artikel