Owner's Room

Het Goede Gesprek met u als eigenaar

Door:
high angle view of professional multiethnic businessmen
Dagelijkse bezigheden (ook in het bedrijf) maken het vaak moeilijk om prioriteit te geven aan échte reflectie. Even uit de day-to-day business stappen om kritisch na te denken over wat u als eigenaar wilt bereiken. Wat is uw visie en hoe ontwikkelt zich dit? Wat gebeurt er in uw naaste omgeving en welke invloed heeft dat? Hoe reageert u op veranderingen? En welke kansen zijn er? Met welke stakeholders communiceert u hierover? Kortom: waar ligt u wakker van? Wij geven u dat inzicht op een praktische, toegankelijke manier.
Onderwerpen

Ruimte voor kritische reflectie

Wat u helpt is een 'Goed Gesprek'. Waar ruimte is voor kritisch nadenken. Waar het reflecteren op relevante eigendomskwesties en uw eigen ambities centraal staan. Concreet, stimulerend en interactief. Daarom hebben we een Goed Gesprek ontwikkeld op basis van de methodiek ‘Owner’s Room’, waarmee we in 1,5 uur tijd tot de kern van uw eigenaarsstrategie komen aan de hand van vier focuspunten:

  • Uzelf: Wat is uw reis als eigenaar geweest?
  • Uw bedrijf: Waar staat uw bedrijf vandaag? Wat zijn uw verwachtingen over de toekomst?
  • Uw doelen: Wat zijn uw doelen als eigenaar? Wanneer wilt u deze bereiken?
  • Uw stakeholders: Waarom is duidelijkheid en het hebben van een visie belangrijk voor uw stakeholders?

Onze adviseurs helpen u te reflecteren op uw rol als eigenaar en helpen u inzicht te geven in uw ambities als eigenaar. Het gesprek geeft u inzicht in o.a.:

  • Persoonlijke doelen en waarden
  • (On)evenwichtigheid van de lolobal van uw bedrijf met de stakeholders
  • Waar het bedrijf staat en welke verwachtingen u heeft voor de (nabije) toekomst
  • Welke doelen u heeft en de tijdlijn daarbij incl. de verwachte reacties van uw familieleden, directie, managementteam, klanten, medewerkers, leveranciers, afnemers.
  • Welke eigenarenstrategie incl. governance u past.

Wanneer ga je het gesprek aan?

Een Goed Gesprek is relevant op elk moment van uw eigendomsreis. Het helpt vooral eigenaren die richting een periode van verandering (willen) gaan in eigendom, leiding, marktontwikkelingen, en uw visie.