-
Financiële administratie & outsourcing
Ondernemers die de financiële administratie uitbesteden verminderen de administratieve en…
-
Financieel inzicht
Wij helpen je om financiële gegevens om te zetten in waardevolle inzichten die je ondersteunen bij het nemen…
-
Financiële compliance
Grip op financiële compliance met correcte rapportages en praktisch advies.
-
Duurzaamheid in het mkb
In een wereld waar duurzaamheid steeds meer centraal staat, is het essentieel voor mkb-ondernemers…
-
Impact House
Hoe kun je verduurzamen en maatschappelijke impact maken in de wereld van stakeholders,…
-
Impact Campus
Via onze Impact Campus bieden we jou of jouw medewerkers workshops, cursussen en opleidingen in…
-
Business risk services
Ken ik mijn risico’s? Neem ik de juiste maatregelen? Ben ik effectief daarin, ook met IT-tools? Als u met…
-
Cyber risk services
Welke cyberdreigingen zijn relevant voor mijn organisatie? Heb ik de goede voorzorgsmaatregelen…
-
Deal advisory
Hoe krijg ik het (ver)koopproces van mijn bedrijf voor elkaar zonder al teveel kopzorgen? Wij zorgen voor…
-
Forensic & integrity services
Hoe kunt u op verantwoorde wijze risico’s beheersen indien sprake is van integriteitinbreuken of…
-
Valuations
Het bepalen van de juiste waarde van jouw onderneming is cruciaal bij belangrijke beslissingen zoals…
-
Controle jaarrekening
Als ondernemer wil je er zeker van zijn dat je jaarrekening volledig en betrouwbaar is. Dit is niet alleen…
-
IFRS services
Financiële verslaglegging volgens IFRS is ingewikkeld. Inmiddels kennen steeds meer internationale…
-
Belastingadvies voor het mkb in Nederland
Hoe kan ik gebruikmaken van de innovatiebox? Kan ik die steeds terugkerende belastingaangiftes…
-
Belastingadvies voor Nederlandse multinationals
Als ik die interessante Head of sales in Frankrijk wil aannemen, hoe zit dat dan fiscaal? Welke vennootschap…
-
Btw-advies
Als ondernemer heeft u te maken met btw-wetgeving, zowel als u nationaal als internationaal…
-
Douaneadvies
Ons internationale netwerk van douanespecialisten wijst u op de mogelijkheden die de…
-
Human Capital Services
Human Capital services van Grant Thornton helpt u om uw zakelijke doelstellingen te bereiken en de…
-
Innovatie & subsidieadvies
Gaat u met uw organisatie risicovolle projecten aan? De overheid stelt financiële middelen beschikbaar,…
-
Tax technology
Weet u wat uw belangrijkste fiscale risico’s zijn? En weet u hoe u deze risico’s identificeert en beheerst?…
-
Transfer pricing
Transfer pricing (interne verrekenprijzen) raakt de meeste multinationale bedrijven. Voldoet…
-
Sustainable Tax
In deze veranderende wereld wordt het steeds belangrijker om niet alleen naar de financiële prikkels…
-
Cryptocurrency en digitale activa
In de afgelopen jaren heeft de blockchain zichzelf bewezen om veranderingen teweeg te brengen…
-
Private wealth services
Hoeveel vermogen heb je nodig om je wensen de komende jaren te realiseren? Kun je…
-
Ondernemingsrecht
Van algemene voorwaarden tot juridische strategie, het moet waterdicht in elkaar zitten. Dat…
-
Arbeidsrecht
Welke verplichtingen heb je bij een zieke werknemer? Hoe pak je een reorganisatie aan? Als ondernemer…
-
Sustainable legal
Duurzaamheid is meer dan een buzzword - het vormt de kern van onze juridische begeleiding naar…
-
Eigenaarschap
Aan het hoofd staan van een familiebedrijf is een flinke opgave. Het brengt veel verschillende verantwoordelijkheden met zich mee. Hoe is het…
-
Duurzaamheid
Duurzaamheid gaat verder dan alleen het behalen van (milieu)doelen, het anticiperen op klimaatrisico’s en het inspelen op kansen. Duurzaamheid is breder en bij…
-
Opvolging
Ook voor u als dga komt het moment waarop u serieus aandacht moet besteden aan bedrijfsopvolging. Het is geen wonder dat bedrijfsopvolging binnen het…
-
Vermogen
Het onderwerp 'vermogen' binnen familiebedrijven is een belangrijk maar complex onderwerp, dat vele aspecten omvat. Goed plannen en goede afspraken maken voor…
-
Het Goede Gesprek
Dagelijkse bezigheden (ook in het bedrijf) maken het vaak moeilijk om prioriteit te geven aan échte reflectie. Even uit de day-to-day business stappen om kritisch na te…

-
Maritiem
Hoe blijft u aan de wereldtop in de maritieme sector? Nederland moet het hebben van innovatie. Onze…
In deze interactieve bijeenkomst neemt Henry Steenbergen, directeur Transport & Mobiliteit van Rabobank, je mee in de ontwikkelingen en uitdagingen rond emissieloos (bouw)materieel, laadinfra, energy-hubs en financiering.
Robin Opzitter van Grant Thornton gaat aansluitend in op de investering in elektrisch bouwmaterieel door te vertellen welke fiscale faciliteiten hiervoor beschikbaar zijn. Zijn collega Annemieke Bos van Impact House neemt jullie mee in de wereld van duurzaamheidsregelgeving (CSRD) die op de sector afkomt en hoe je daarop kan anticiperen.
Programma
14.30 uur Ontvangst
15.00 uur Start programma
16.30 uur Netwerkborrel
Het programma ziet er als volgt uit:
- Welkom door accountmanager Ricardo Blok van Rabobank
- Presentatie Emmissieloos (bouw)materieel door Henry Steenbergen
- Presentatie fiscale faciliteiten en regelgeving door Robin Opzitter en Annemieke Bos van Grant Thornton
- Dialoogsessie
- Het programma wordt afgesloten met een netwerkborrel.
Sprekers

Annemieke geeft leiding aan het team consultants dat bedrijven begeleidt bij ontwikkeling van duurzaamheidsstrategie, geïntegreerd impact management en duurzaamheidsverslaglegging en rapportage. Ze is expert in impactstrategie, ESG, impactmeting en rapportage, met diepgaande kennis van GRI, IIRC, SDG's, SFDR, EU Taxonomy en CSRD-regelgeving. Aanvullend wordt ze erkend als een van de toonaangevende experts op het gebied van CSRD binnen de Nederlandse Beroepsvereniging voor Accountants.

Robin Opzitter is als belastingadviseur actief op veel verschillende terreinen, zoals de (brede) advisering van familiebedrijven en de toepassing van de innovatiebox. Hij haalt plezier uit het adviseren van en het sparren met ondernemers en hecht veel waarde aan loyaliteit en wederzijds vertrouwen. Vanuit de vestiging in Rotterdam begeleidt Robin cliënten bij fiscale vraagstukken, zowel zakelijk als privé. Hij is onder andere actief in de sector bouw- en vastgoed en heeft de interne opleiding ‘Advisering familiebedrijven’ gevolgd.

Henry Steenbergen is specialist op het gebied van transport, logistiek, opslag en alles wat met mobiliteit te maken heeft. Van openbaar vervoer tot kleine elektronische vervoersmiddelen en van trends tot ontwikkelingen als: digitalisering, energietransitie en veranderende financieringsmethoden. Henry is breed opgeleid en heeft meerdere Masters in Fiscaal Recht, Finance and Control, M&A and Business Valuation en Business Process Management and IT. Hij heeft ruime ervaring in financiële en operationele functies bij onder andere Heineken en TNT (Nu FedEx).